woensdag 2 maart 2011

Wel heel erg lullig van Heineken


Vandaag tref ik thuis gekomen een wonderlijk bericht op mijn email. De mail is afkomstig van de Nederlandse Ambassade in Cairo met als boodschap: Heineken laat Nederlanders in Egypte op droogje zitten. 
“Zoals jullie weten vindt de Nederlandse borrel iedere eerste donderdag van de maand plaats. De Nederlandse borrel is een gezellige gelegenheid om andere Nederlanders te ontmoeten die werken en/of wonen in Egypte!  
Gezien de huidige omstandigheden heeft Heineken aangegeven dat ze niet langer het bier en de wijn aan kunnen bieden. Uiteraard hebben wij hier alle begrip voor, de Ambassade wil haar grote en oprechte dank uitspreken aan Heineken / Al Ahram voor het jarenlang trouw sponsoren van de Nederlandse borrel."
Hier staat mijn verstand toch wel even bij stil. Ik wil best mijn eigen biertje betalen hoor, da's geen ount. Maar ik vind wel dat Heineken wel een heel erg lullig moment heeft gekozen om de sponsoring van deze, voor Nederlanders in Cairo, borrel stop te zetten. 
"Ondanks het wegvallen van de sponsoring vinden we toch dat we de traditie moeten blijven voortzetten en hopen we dat alle Nederlanders morgen samen komen, ook om de ervaringen van de afgelopen weken te delen in La Bodega - Aperitivo. Vanaf heden wordt iedereen geacht zijn eigen drankjes te betalen, tot een nieuwe sponsor gevonden is. Mocht uw bedrijf geïnteresseerd zijn om een deel van de drankjes of hapjes te sponsoren, laat u dat dan vooral weten aan de Ambassade medewerkers.”
Veel Nederlanders hebben tijdens de omwenteling in Egypte angstige, moeilijke en spannende tijden meegemaakt. Donderdag 3 maart komen we voor het eerst weer bijelkaar. Om ervaringen te delen. De Ambassade meldt vriendelijk dat ze er alle begrip voor heeft. Nou, ik niet. Dat juist Heineken het nu laat afweten is onvoorstelbaar en gevoelloos. Vrijdag loop ik op het Tahrir plein met een grote poster van een Heineken bierflesje met een dik rood kruis er doorheen! 

2 opmerkingen:

  1. Sterkte op het Tahrirplein! Moet ik het NOS waarschuwen? Maar alle gekheid op een stokje; ik vind het ook belachelijk. Weet je de reden ook dat ze niet meer sponsoren?? Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stella artois kom er maar in

    BeantwoordenVerwijderen

Mijn foto
Cairo, El Maadi, Egypt
De Arbaische Lente heeft in Egypte geleid tot grote veranderingen. Somigen noemen het een 'Revolutie'. Egypte op weg naar democratie? Ik volg de ontwikkelingen op de voet en doe daar verslag van.